Monstra

Monstra

Úvodem

Monstra jsou vaši nepřátelé. Vaším úkolem je zneškodnit je. Jejich zabíjením získáváte zkušenosti (experience), které je nezbytné získat pro celkový rozvoj vaší herní postavy. Kromě zkušeností se z monster získává kořist (tzv. loot) v podobě předmětu (item) nebo zlata (gold).

V Diablu 3 je spousta nepřátel, dokonce více než v předchozím Diablu 2. Boje s jednotlivými monstry jsou propracovanější a hráč by měl při nich využívat svých taktických schopností, protože uspět může jen tehdy, vybere-li tu správnou strategii.

obrazek obrazek obrazek

Taktika boje

Monstra typu Vessel poslouží jako dobrá ukázka toho, jak důležitá je taktika boje. Tato monstra totiž vypadají na první pohled neškodně, nehýbou se a nic nedělají, jenže během chvilky jsou schopna se přeměnit v rozzuřené a agresivní potvory. Je proto dobré se jich zbavit co nejdříve, a to pokud možno ještě před tím, než se transformují. Postaví-li se hráč doprostřed skupiny nepřeměněných Vesselů a nestihne-li je všechny zlikvidovat, může se dostat do velkých problémů, což může skončit i smrtí.

Při tvorbě hry byl kladen důraz také na zachování rychlosti a akčnosti hry, přehlednost a variabilitu. To vše doplňuje také fakt, že hráč během hry naráží jak na jednotlivce, tak na skupinky nepřátel. U jednotlivých potvor by neměl být pro hráče problém je zlikvidovat. Větší množství nepřátel už ale může způsobit nemalé problémy.

Příkladem mohou být monstra typu Fallen, ty totiž mají tendenci hráče obklíčit a zablokovat mu jakýkoli pohyb. Když se k nim přidají potvory útočící zdálky, jako například Sandwaspové, může nastat problém o to větší. Takovým situacím je dobré se vyhýbat a ke zklidnění situace využívat terén - úzké průchody, kaňony a podobně (viz obrázky).

obrazek obrazek obrazek

Chování monster

Když vývojáři vytvářeli monstra, rozdělili je do několika kategorií podle jejich chování. Například Big Hit je interní označení pro klasické chování monstra, které má několik variací. Vyznačuje se nápadným vystupováním monstra (pomalé pohyby, ne příliš silné útoky) a až na některé zvláštní případy se jim dá dobře vyhnout. A podobně je tomu i u ostatních typů chování.

Například tzv. stav Frenzied, neboli chování rozzuřeného monstra. V takovém případě jde spíše o chování dočasného charakteru, kdy má potvora zvýšené poškození, životy, obranu a případně i další atributy. Pro hráče takové chování představuje o něco vážnější nebezpečí, takže by se jim měl vyhýbat.

obrazek obrazek obrazek

Útok a obrana

Důležitým ukazatelem toho, jak je na tom hráč s útokem, je DPS (Damage Per Second), tedy poškození, které hráč způsobí za jednu sekundu. Mají ho všechny herní postavy a je zobrazován ve vlastnostech zbraní.

V případě obrany existuje u každé postavy množství obranných skillů. Toto jsou některé z nich: Frost Nova, Mirror Image, omračující Ground Stomp, oslepující Assault nebo Lethal Decoy. V souvislosti s obranou nutno také poznamenat, že v Diablu 3 byl oproti Diablu 2 pozměněn systém léčení. Místo elixírů je potřeba k léčení využívat Health Globes.

Rozdělení

Základní rozdělení monster:

  • normální
    • běžní nepřátelé
    • ve hře jich je nejvíce
  • šampioni (Champions)
    • tvoří malé skupinky
    • těžší než normální nepřátelé
    • mají vylepšené dovednosti
    • mají zvýšené počty životů, poškození
  • vzácní (Rares)
    • jednotlivci
    • je velmi obtížné je zabít
    • mohou mít více vlastností
    • mají své náhodně vybrané jméno
    • obvykle doprovázeni skupinkou podřízených (minionů), kteří sdílejí některé vlastnosti
  • unikátní (Uniques)
    • mají konkrétní a dané jméno
    • jejich dovednosti jsou naprosto unikátní
    • nachází se na konkrétním místě
    • obvykle jsou součástí příběhu nebo questu
    • příklady: Skeleton King, Siegebreaker

Bestiář

Dosud bylo oficiálně představeno sotva pár druhů monster. Jejich seznam je uveden níže a postupně by měl být rozšiřován a doplňován o nové informace. Zatím tedy jde o jakousi stručnější podobu bestiáře.

Jednotlivá monstra jsou seřazena podle abecedy. Teprve postupem času a rozšířením výše uvedeného seznamu dojde k reorganizaci a rozdělení monster do jednotlivých kategorií - např. podle aktů či podle typu monstra (zvířata, démoni, nemrtví atd.).

Super unikátní bossové

Super unikátní bossové nejsou v sérii Diablo nic nového. Už v předchozím díle Diablo II jich bylo spousta. A o co vlastně jde? Super unikátní monstra jsou na vyšší úrovni než běžná monstra a mohou mít i vyvinutější určité schopnosti a mohou také disponovat zvláštními dovednostmi navíc.

Zvláštností těchto výjimečných potvor je také to, že je mírně pozměněné jejich chování mohou se u nich vyskytovat speciální efekty. Například mohou hráči doslova „ukousnout hlavu", nebo se po jejich smrti spustí efektivní animace. Ale ani to není žádná novinka - jen si vzpomeňte na efektivní zpracování smrti (vypuštění duše) samotného pána teroru v předchozím díle Diablo 2.

V současnosti nelze určit, jaké jsou konkrétní rozdíly mezi běžnými monstry a super unikátními bossy, ale lze už určit, která monstra k nim patří a která monstra již byla spatřena v některém z trailerů či prvních demoverzích Diabla 3.

Patří k nim…

1. Akt

Siegebreaker Assault Beast

siegebreaker-assault-beast

Siegebreaker Assault Beast

Siegebreaker byl poprvé ukázán v gameplay videu při ohlášení Diabla III na WWI v Paříži. Tohoto unikáta jsme viděli na konci téměř půlhodinové ukázky, takže můžeme čekat jeho výskyt v pozdější fázi prvního aktu. Tento kolos je monstrum neobyčejně velké a vyznačuje se nepřesnými, leč brutálními útoky a výpady. Pokud zabije hráče, je šance že jej zabije netradičním způsobem - například mu doslova „ukousne hlavu". Po smrti Siegebreakera se jeho tělo rozpadne na uhlíky a v okolí jeho mrtvoly se vytvoří portály a začnou se objevovat první nemrtví. Bylo řečeno, že v pozdějších fázích prvního aktu by se měl Assault Beast vyskytovat v obyčejné a slabší formě běžněji.

Thousand Pounder

thousand-pounder

Thousand Pounder

Thousand Pounder byl první unikát, kterého jsme měli šanci vidět. Jeho nástupu na scénu předcházel rituál Dark Cultistů, po němž se objevila kostra, která se začala obalovat masem a svaly, až se nakonec zjevilo samotné monstrum. Je velmi pomalý, ale jeho útoky odhazují a mají velké poškození. Pounder má hodně životů a pokud se dostane pod určitou hranici, rozzuří se, začne se rychleji pohybovat i sekat. Barbarova taktika v demu byl jednoduchá - využíval své pohyblivosti díky skillům Charge a Leap a používal taktiku hit'n run - udeř a běž.

Skeleton King

skeleton-king

Skeleton King

Skeleton king byl hlavním bossem při první hratelné verzi hry na BlizzConu 2008 při zveřejnění nové postavy - Wizarda. Při boji s ním se můžeme setkat především se silnými údery obouruční palicí a záplavou vyvolaných koster. Skeleton Kinga můžeme potkat v rané fázi prvního aktu. Mohlo by to být první silnější monstrum ve hře. Skeleton king byl původně králem země Khanduras jménem Leoric, kterého se jako prvního pokoušel ovládnout Diablo.